Zati D'hati Fancylicious Cakes

By: amaruszati noor rahim

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 5-Oct-2008 23:11 Email | Share | Bookmark
CERITA-CERITI MENJELANG SAMBUTAN KEMERDEKAAN, KELAS ILA & DALEA

CEPATNYA MASA BERLALU. AIDILFITRI DATANG DAN KESIBUKAN TAK KUNJUNG HILANG. SALAM AIDILFITRI BUAT SEMUA PENGUNJUNG BAIK YANG PERNAH BERSUA ATAUPUN TIDAK. SALAM KEMAAFAN, SEMOGA SILATURRAHIM BERKEKALAN.

KELAS CUPCAKE AKAN DIADAKAN PADA 9 OKTOBER. SIAPA YANG BERMINAT, HUBUNGI 017-9427033 ATAU 013-9823030. UNTUK LAIN-LAIN PAKEJ, ANDA BOLEH MENEMPAH TARIKH KELAS MENGIKUT KELAPANGAN ANDA.
________________________________________________________________________________

Ila, student law ini seorang yang pandai menjahit. selalu hadir kelas-kelas jahitan. Katanya, bila saya buat jahitan-jahitan seni, jiwa saya tenang. Jahit boleh hilangkan tension dan stress saya. Demikian sebaris kata-kata Ila.

Namun kata-kata itu ada benarnya. Hanya orang yang berjiwa seni, meminati apa yang dikerjakan akan faham bagaimana sesuatu seni itu boleh berfungsi sebagai penenang jiwa, penghibur dan memberi kepuasan yang tidak terhingga.

Meh kita lihat hasil kerja Ila. Sungguhpun datang sebagai seorang yang tiada pengalaman dalam pembuatan dan penghiasan kek, Ila membuat saya dan Dalea kagum kerana diberi kelebihan - sebentar saja dia sudah boleh membuat ros. Barangkali inilah yang dikatakan kelebihan dan kekurangan manusia tidak sama.


mak aiii, salah dah ni... ni kek dari tangan dalea...bukan ila...


Alamak... ini choc deco Ila atau Dalea? Ampun, Ila....



Ila ni semangatnya berkobar-kobar hingga tidak sabar-sabar mencari waktu untuk mengambil pakej fondant dan cupcake pula. Sabar. Ila... exam sekarang ni ya... good luck.

Dalea - mengambil crash course. aku sendiri bimbang ketika kami ym, Dalea meminta semua couse kecuali cupkek dalam masa 4 hari. Pakej untuk 8 hari hendak digomol dalam 4 hari. Bimbang kerana aku belum tahu tahap staminanya. Bimbang kerana di bengkel ini semuanya perlu dibuat sendiri, tidak ada bantuan bibik. Bimbang kerana aku tidak dapat menolak undangan deklamasi malam ambang merdeka yang selalunya menjadi rutin tahunan. Tapi Dalea kuat semangat. Ketika aku menartik selimut jam dua pagi, dia masih menjamu mata membelek buku-buku panduan menghias kek. Malam kedua dan ketiga, dia memilih untuk tidur untuk bersilat pada siangnya...

Dale menjadi tukang masak kerana katanya dia rindukan sambal tumis. Berlari dia ke dapur membuat sambal tumis, sedangkan aku memilih tahan nafas, mabuk dengan bau tumisan.

Kalau ada cekodok, cicah sambal tumis, sedap Lea - aku memang penggemar cekodok.

Dalea bangun pagi2 buat cekodok. Heheheh.... Dalea ni memang rajin memasak. Bezanya, kalau di rumah ada bibik sediakan bawang lada, di sini Dalealah yang menyiapkan segala.

Meh, kita tengok hasil tangan Dalea...



semua bunga pada kek fonfant ini, baik kecil mahupuin besar adalah dari tangan Lea. Cantikkan. Tersenyum lebar Si Lea kerana memang impiannya hendak dapatkan kuntum bunga merah begini...





Membuat ros memang agak sukar kerana tangan perlu mahir mencari sudut2 untuk setiap baris kelopak. Lea berusaha bersungguh-sungguh, dari malam membawa ke pagi. Teruskan usahamu Lea...





ini warna pilihan Dalea untuk princessnya. Cantikkan?




Ni chef mana pulak ni? hehehe... inilah mazlah yang peramah... buah hati dalea.

Punyalah semangat Dalea belajar, hingga tak terasa kakinya disengat tebuan. Tahu-tahu dah membengkak je. Ish ish ish...
enty ini akan bersambung lagi.... sebelum tu, meh tengok foto Ila...kami sempat bergambar malam tu... yang tengah-tengah kecil molek itulah Ila.... kecil-kecil cili padi...



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net