Zati D'hati Fancylicious Cakes

By: amaruszati noor rahim

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 4-Sep-2008 06:51 Email | Share | Bookmark
RAMADHAN DAN KELAS CHOC DECO

SALAM RAMADHAN BUAT SEMUA PENGUNJUNG, TEMAN-TEMAN, PROTEGE YANG BERAGAMA ISLAM. SEMOGA RAMADHAN INI KITA SEMAKIN TABAH MENAMBAH IBADAT UNTUK KEAMPUHAN IMAN. DI SAMPING MENGISI RUANG UNTUK DUNIA, AKU MENGAJAK DIRI SENDIRI DAN TEMAN-TEMAN, MARILAH KITA MENGISI RUANG BERIBADAT DAN BERDOA KERANA MALAIKAT-MALAIKAT MENGAMINKAN DOA KITA, BULAN TERSENYUM, BINTANG KERDIP MENGERDIP MELIHAT DOA KITA MEMANJAT TANGGA LANGIT DAN AMALAN TERISI DI BUKU PUTIH. AMIN.

Waktu bercinta, waktu bagaikan siput, terlalu lambat rasanya ia mengengsot. Tetapi kini waktu begitu pantas berlari, aku menghambatnya seperti tidak cukup tapak kaki. Stamina perlu cukup apalagi pada saat ini, perhatian bukan saja pada yang nampak di mata tetapi juga pada yang bersemayam di kantung rahim. Kadang terselit rasa bimbang pada 'yang sedang bersemayam', bimbang anakanda letih mengikut kerenah bonda. Tapi sering kubisikkan, "anakanda mesti kuat seperti bonda. seperti bonda tidak boleh kalah, anakanda juga jangan mengalah." Dan kemudian doa putihku memanjat tangga langit, menyerahkan segalanya kepada Ya Rabb.

Fp ini bersawang, kotak email tidak sempat dijengah, sapaan ym tidak sempat berbalas. Maaflah. tempahan biskut juga kutolak.Operasi pindah dari small bakery ke bengkel masih belum selesai sepenuhnya. Bosan sebenarnya melihat operasi tak berkesudahan tetapi hendak bekerja terlebih kuat selalu saja teringatkan pesan doktor - jangan kerja kuat, akak dalam high risk. Alahai...

Entry kali ini gambar daripada dua kelas choc deco. Kelas pertama dihadiri Farah - pensyarah Shahputra, Eezah dari Beserah, Eeleya dari Kuala Lumpur dan Yat, tauke dari Bandar Sri Damansara Kuantan. Gambar ini kugabungkan sekali kerana cepu minda tidak mengingati sentuhan siapakah semuanya ini. Cuma yang dapat kuasingkan - choc banana sentuhan Eeleya kerana tataannya berlainan. Itupun disebabkan untuk mudah dibawa pulang naik bas.

Hasil daripada kelas ini, maka aku memutuskan sesiapa yang hendak mengikuti kelas choc deco mestilah ada asas dalam deco buttercream. tentulah aku punya sebab menetapkan peraturan begitu.

Yuk.... kita lihat hasil tangan anak dara dan mak dara ni...









Inilah empat sekawan - fara, eezah, elleya dan yat.... sempat berposing sebelum pulang. Usaha jangan terhenti setakat ini ya... teruslah berlatih melembutkan jari dan mencari psaran... selamat berjaya untuk anda berempat.

Foto dibawah ini pula rakaman kelas yang menyusul selepas itu. Dihadiri oleh pelajar yang pernah mengikuti pakej 2 dan 3. Kembali semula ke bengkel setelah dua tiga minggu pulang ke negerinya. Atas sebab-sebab tertentu, fotonya tidak disiarkan. Begitulah kehendak tuan punya badan. Apapun, good luck, jangan takut pada cabaran dan iri manusia.





Banyak gambar yang belum dikongsi bersama, insyaAllah dalam Ramadhan ini akan kumasukkan ke dalam entry. Nak masukkan gambar makanan, tak ada pulak pinggan yang cantik-cantik. Ada pinggan ayan dan plastik je muahahaha


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net