Zati D'hati Fancylicious Cakes

By: amaruszati noor rahim

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 15-Feb-2008 03:35 Email | Share | Bookmark
GOLDEN DAY

11-13 Februari, bertugas di Kem Lake Chini Resort. Kekuatan kem - 345 pelatih. Diajak kembali menyusur khazanah sastera dan budaya bangsa. Wang bukanlah faktor utama mengambil tugas sambilan ini. Tetapi kepuasan dan kesedaran mendidik anak bangsa kembali ke akar umbi, menerapkan nilai patriotisme tanpa membezakan warna kulit, pelita bangsa dan tali kepercayaan. Kesedaran inilah yang membuat aku menelan apa saja kerenah dan cabaran. Bertukar wajah - tanggal apron untuk tiga hari, berganti dengan uniform fasilitator PPSB (Program Penghayatan Sastera & Budaya).



Kembali dari kem, teringat masih belum mengambil award dari Ah Mat Gebu. Terima kasih Mat, beribu kasih.



Ada juga hadiah dari ct menunggu..




Untuk entry kali ini... jamu mata dengan kerja tanganku pada suatu hari yang penuh dengan permintaan warna gold. Aku menjelaskan kepada pelanggan, jangan harapkan designku akan sama seperti kedai kek lain, khususnya china kerana aku mahu tampil dengan designku sendiri. Barangkali penggunaan plat coklat sebagai tapak untuk menulis kata-kata akan aku jadikan satu kemestian kepada produk sebagai satu kelainan kepada pengeluaran produk berbanding pesaing-pesaingku.



Rakaman di atas.... order daripada seorang ibu untuk anak terunanya. Bukan ini yang hendak dibuat sebenarnya. Aku ingin buat satu design yang nampak maskulin tetapi cooking coklat yang meragam itu tidak membantu pada kali ini. kelopak bunga seperti terjatuh. Duhai...



Ini adhock order yang sanggup kuterima kerana menunaikan hasrat seorang suami untuk membesarkan hati isteri pada hari ulangtahun kelahiran. Warna coklat muda menjadi warna latar, diserikan dengan bunga gold dan putih.



Rakaman di atas ini pula adalah kek pertunangan. Latar putih salju, diserikan dengan bunga gold berselang putih. Sentuhan star pada atas renda/frills.



Foto di atas ini, warna goldnya teramat menyerlah. Terhasil dari gabungan brown, golden yellow dan sedikit orange serta merah. (selalunya kugunakan lemon yellow. Warna yang habis menyebabkan aku mencuba golden yellow). Coklat kali ini meragam juga. Grrrrrr.... sabar saja la.



Foto di atas masih sebagai hantaran tunang. Sentuhan gold. Penggunaan coklat hanya sedikit kerana nasib kurang baik hari itu.

Inilah rakaman goden day. Dan selepas itu, disusuli mencuci tuala dapur yang penuh dengan warna gold.


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net