Zati D'hati Fancylicious Cakes

By: amaruszati noor rahim

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 24-Jan-2008 09:17 Email | Share | Bookmark
SUKARNYA BERBAHAGI KASIH

Kuasa Tuhan penuh dengan keajaiban. Dunia pula penuh dengan keanehan. Kita dijadikan dengan sifat yang berbeza, pendapat yang tid ak serupaselain fizikal yang tidak sama. Terlalu banyak perbezaan pendapat tentang itu dan ini, sana dan sini. Bukan sekali dua kita rasa kita saja yang betul, apa yang kita buat betul, orang lain salah orang lain tak betul. Kita memang dijadikan dengan kekurangan dan klebihan berbeza.
FP dan blog mungkin tidak sama cara peembinaannya tetapi punya matlamat yang sama. Rumah teres dengan rumah flat tidak sama caranya tetapi matlamat pembinaannya tetap sama. Apabila punya dua rumah, kedua-duanya perlu dipantau/ diupdate agar tidak berat sebelah. Aku mula terfikir - begini agaknya susahnya lelaki bila ada dua rumahh, terpaksa adil saksama berbahagi kasih. Ugh! Cinta kasih sayang itu subjektif, bukan boleh diukur ditimbang-timbang.
Kenapa membina blog? Aku membina blog kerana ingin memisahkan catatan daripada foto-foto. Biar ia bersifat jaringan kerja tanpa catatan pengalaman. Maka dengan terkial-kial, aku menukang Zati D'hati Fancylicious Cakes. Berbanyak terima kasih kepada Rinnchan yang memberi pendapat terhadap judul blog dan membuat teguran tertentu. Juga terima kasih kepada Suzana(elianas.fotopages.com), Lijas Yummy Cakes dan Raihani yang turut membuat teguran membina.
Ada seseorang yang mengunjungi blog bertanyakan ku, "Kenapa gambar yang itu tak ada dalam fotopages?"
Gambar yang dimaksudkan adalah ini...

Sebenarnya itu antara foto terawal sebelum aku membuka FP. Fini ada pada header FP ini. Si Puteri ayu dengan bunga di tangan berlenggang di taman. Taman mana? Lihat tu, ada rumput di hujung kakinya.

Di bawah ini pula...Moist Chocolate Cake tempahan seorang kakak untuk adiknya yang tidak gemarkan topping.



Ini pula... kek kegemaranku...carrot walnut cake dengan frosting cream cheese. Semua hiasannya menggunakan frosting ini tanpa campuran buttercream. Sekeping plat coklat untuk menjadikan ia kelihatan menarik. Ingat pada seorang ibu yang terharu anak-anak menyambut hari lahirnya? Ya... Jamhia menempah kek ini untuk anak dan suaminya.




Catatn kali ini tidak panjang klerana aku perlu menguruskan keperluan Angah untuk ke sekolah Menengah Teknik, Tanah Merah jurusan bakeri. Alhamdulillah, terkabul juga hajatnya hendak belajar dalam jurusan ini.
Teman-teman pengunjung, senang-senang jengahlah rumah baru yang masih berterabur: http://zatidhati.blogspot.com. Aku tahu sukar berbahagi kasih tetapi FP ini ibarat isteri pertama yang banyak berjasa. Aku akan menjaga kedua-keduanya. InsyaAllah.


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net