Zati D'hati Fancylicious Cakes

By: amaruszati noor rahim

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 29-Jul-2007 12:00 Email | Share | Bookmark
NASI PANDAN JAGUNG KRIM - TERKENANG MISLIHA

Hari minggu. Pohon renek naik banyak di laman. Rumput carpet tebal tidak dipotong. Daun-daun rambutan yang gugur bersepahan. Ada dua tiga pohon yang layu menagih simpati. Atap nipah yang menaungi tempat kami berehat di waktu petang atau sesekali makan tengahari berhampiran pohon rambutan telah banyak tercabut. ada dua tiga ekor kucing nakal suka memanjat dan bermain kejar-kejar di atas atap nipah itu, setiap hari, sehinggalah atap nipah itu tidak dapat bertahan dan banyak yang tercabut.
Aku terlalu sibuk, hatiku menggerutu. Diam-diam aku mengeluh. Kerja membersihkan rumput dan pohon renek itu tidak selesai juga. Cuaca terik dan aku bimbang migrain menyerang.
"Lama tak makan gulai kambing." Hubby senyum memandangku.
Aku tersengih, tahu apa maksudnya. sewaktu aku menjengah sink, daging kambing menunggu di dalam sink. Oh, hubby telah awal-awal mengeluarkannya. Tapi... aku menggeleng...
"Ini daging untuk steak, b."
"Tak apa, lagi nipis lagi cepat masak."
Ya tak ya juga. Capai saja apa yang patut. Rempah briani bertukar rempah kari. Tomato puri berganti sos tomato. Daun pudina mana ada di pasar kalau tidak ditempah awal. Ganti saja dengan daun saderi. Nasi pandan lebih sedap dengan air kisaran daun yang banyak tapi bekalan tak cukup. Akhirnya nasi pandan jagung krim resepi zati d'hati terhidang dengan lauk kambing dan jelatah kobis.
Ketika mengadap hidangan ini bersama hubby dan anak-anak, aku teringatkan Mis yang teringin makan nasi pandan. Aku mengirim sms tetapi seperti tiga empat hari lalu, sms tak berbalas. Di mana Misliha? Sms tak berbalas, panggilan telefon tak berjawab.
Lewat maghrib, aku mandapat SMS dari satu nombor yang tidak kukenali."Assalamualaikum. Kau apa khabar? Lama aku tak dengar cerita kau. Telefon aku entah mana aku letak. Aku guna hp laki aku." Hem, Mis... mana kaucampakkan hp kau?

(tak dapat dihidang dalam pinggan lenser/rata. Tak ada dalam koleksi. anak-anak tak pandai makan dalam pinggan rata...asyik tumpah je)

[/quote]
Miss Creative Cake - Mis, kau buat aku nangis je. Aku call satu hari tu tak berjawab. Aku sms tak berbalas. Kecik hati aku. Satu malam dah hampir jam 12, aku sms kau, "aku tak tahu kau sedang apa sekarang. Yang aku tahu aku rindu dan takut kehilangan guru, saudara dan sahabat." Hp kau sorok dek bunian ya? Beli hp baru, Mis
mamazieza: kuang kuang kuang. kantoi kau, mis... mama dah dedah rahsia


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net